5 BŁĘDÓW POPEŁNIANYCH PRZY LEAD ADS - REKAMIE POZYSKIWANIA KONTAKTÓW

Reklama Pozyskiwania Kontaktów umożliwia pozostawienie swoich danych za pomocą dwóch kliknięć. Facebook wypełnia część danych za klienta np. nr telefonu, email, imię i nazwisko. To ogromne możliwości i sposób pozyskania kontaktów od Internautów korzystających z urządzeń mobilnych. Wcześniej nikomu nie chciało się wpisywać adresu na małym ekranie smartfona

Tak wygląda reklama pozyskiwania kontaktów w działaniu:


Choć temat Reklamy Pozyskiwania Kontaktów ma dopiero kilka miesięcy to w zespole LeadPro zdążyliśmy go już przetestować i dzięki temu możemy podzielić się z Wami kilkoma radami, które mogą wpływać istotnie na ilość pozyskiwanych kontaktów i klientów!.

1. Ostrzegaj użytkownika przed Pop-up'em

Reklama Pozyskiwania Kontaktów wymaga od użytkownika dwóch kliknięć. Pierwsze spowoduje wyświetlenie okienka Pop-up na którym trzeba potwierdzić chęć zapisu na listę. Jest dosyć nowe zjawisko na Facebooku, bo wcześniej kliknięcie na reklamę oznaczało "zalajkowanie" albo przeniesienie na zewnętrzną stronę.

Tego typu akcja może kogoś zaskoczyć. Dlatego poinformuj swoją widownię komunikatem na koniec reklamy np. Facebook uzupełni za Ciebie adres email konieczny do zapisu na listę.

Wpływ z pozoru mało istotniej informacji jest w stanie zwiększyć ilość Twoich klientów od 5% do nawet 35%. Wszystko zależy od branży

2. Pytaj tylko naprawdę potrzebne informacje

Reklama Pozyskiwania Kontaktów umożliwia dodanie dodatkowych zapytań do formularza zapisu. Możemy zapytać o naprawdę wiele. Facebook wiele też może wpisać za klienta. Jak wiadomo w marketingu targetowanie przekazu reklamowego do odpowiedniego odbiorcy jest najważniejsze, dlatego rodzi się pokusa aby zdobyć jak najwięcej informacji.

Jednak każde kolejne pytanie zmniejsza konwersję. Oczywiście jeśli w Twojej niszy dana odpowiedź jest kluczowa to zadaj to pytanie. Pamiętaj jednak, że każde dodatkowe pytanie to strata od kilku do kilkunastu % klientów. Czy naprawdę data urodzenia, wielkość firmy czy to jakim samochodem jeździ jest Ci niezbędne?

3. Stosuj potwierdzenie zapisu

Oczywiście zbyt łatwy proces zapisu może spowodować to, że wskaźniki otwieralności Twoich bardzo spadną. Dodatkowo możesz być obciążony kosztami obsługi zbyt dużej bazy maili pełnej nieaktywnych maili.

Jak temu przeciwdziałać?

Zawsze stosuj potwierdzenie zapisu, czyli jak użytkownik zapiszę się na listę za pomocą Reklamy Pozyskiwania Kontaktów to będzie też musiał kliknąć w link potwierdzający, aby być ostatecznie zapisanym.

4. Wysyłaj maile powitalne

Gdy zapisujemy się na jakąś listę to często już po chwili zapominamy o tym fakcie. Dlatego wysyłaj maile powitalne, które będą pierwszym krokiem do zbudowania relacji z subskrybentem i to najlepiej od razu po zapisie.

„…firmy, które próbowały skontaktować się z potencjalnym klientem w ciągu godziny od otrzymania zapytania, miały prawie siedem razy większą szansę na pozyskanie klienta”

Stosując Reklamę Pozyskiwania Kontaktów masz to bardzo utrudnione, bo jesteś zmuszony do przenoszenia ręcznie bazy z panelu reklamodawcy Facebook-a do Twojego systemu pocztowego. Czyli w praktyce wiadomość potwierdzająca zapis na listę oraz powitalna mogą przyjść po kilku dniach od zapisu.

Ten problem rozwiązuje LeadPro, dzięki któremu mail automatycznie jest przekazywany do dostawcy poczty i subskrybent dostaje od razu zakolejkowane wiadomości.

5. Czyść listę z nieaktywnych maili

Ostatnia rada dotyczy dalszego etapu zarządzania listą. Co jakiś czas sprawdzaj maile do których Twoje reklamy nie docierają i je kasuj. Wysyłanie do maili, których nikt nie sprawdza lub całkowicie nie istnieją, powoduje tylko większe koszty i zaburzenie statystyk.

Udostępnij znajomym, może to być dla nich ważne:


Wpis: Łukasz Marczewski

Łukasz Marczewski, dyrektor generalny Frool LTD, właściciel LeadPRO, Frool oraz Zaradniki(już wkrótce). Przedsiębiorca, pasjonat Big Data, marketingowiec.

Na codzień buduje kampanie reklamowe pozyskujące klientów w wielu branżach. Łukasz także optymalizuje strony www i kampanie, aby sprzedawały i pozyskiwały więcej klientów przy tym samym ruchu. Pasjonat strategii, schematów i statystyk. 2 firmy, 6 lat jako przedsiębiorca, 11 lat doświdczenia w sprzedaży.

Projekty Łukasza objeły zasięgiem już ponad 11,000,000 osób w Polsce i na świecie.

Jak uniknięcie tych 5 błędów wpłynęło na Twoje reklamy?
Podziel się z nami

Back to Top